Frasse, 24 Januari

Pinsamt dålig uppslutning med inlägg från mig här på sistone, tänkte börja med att dra en massa bortförklaringar om varför jag inte skrivit. Men de skiter jag i och lovar att skärpa mig istället :) Som tur är så har ju Lasse visat vägen och skrivit då vi andra svikit.

Vi har ju kunnat träna tillsammans alla tre hela den gångna veckan så de har ju varit positivt. Fått snacka lite skit och mata ur gammkropparna :) Efter vårat benpass i onsdags (se Lasses inlägg) så har jag knappt kunnat gå fram tills idag, har ärligt talat varit ett hellvete med träningsvärken. kanske tyder detta på att man borde köra ben lite oftare :P Och det ska det nu i framtiden också göras, känner sjukt nog ett sug efter benträning så jag ska ta till vara på den känslan då den lix existerar :)

I Fredags då mina kompanjoner maxade i bänken tog jag tillfället i akt att göra comeback i bänkandet efter 6 års totalt frånvaro (har inte kunnat köra pga skadad axel) Kändes dock rätt okej för att inte ha kört någonting alls på så länge. Tänkte köra lätt och många reps, Så jag lastade på föga imponerande 50 kg och körde 4x20 utan någon större smärtkänsla, så de känns riktigt nice :) 

Tanken var att jag skulle vila hela helgen efter en 5 pass tidigare under veckan. Men jag blev allt för sugen för att hålla mig borta från gymmet. Så jag och Lasse stack dit idag och matade mage för fulla muggar! Sen avslutade vi med en liten promenad som nedvarning på löpbanden.

Dock så fick vi blodad tand gällande promenaden så vi bestämmde oss för att någon timme efter middagen ta en längre och mer fartfylld prommis längst strandpromenaden. Var riktigt härligt att få röra på sig ordentligt, bli gode varm och få upp någon sånär puls :) En riktig beachträningsdag med andra ord hehe :P


Träning

Mage

Crunches
Benlyft
Halva Crunches med vikt
Sidoböj med hantel

Powerwalk :P

Ca 5 km


Käket idag

Frukost - Havregrynsgröt, proteindrink, mackor med ost
Lunch - Parisare
Mellis - Proteinbar
Före träning - Rage x2 + BCAA
Efter träning - BCAA + Middag
Middag - Kött och potatisgratäng + grönsaker
Kvällsmål - Proteinpannkaka ( 3 äggvitor + 1 helt ägg, 1 dl proteinpulver, 0.5 dl havregryn, funlight och kanel)


Nu blire sängen! Godnatt! :)



Kommentarer
Postat av: Kalle

Bra med lite beachträning då och då :)

2010-01-24 @ 23:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0